[vc_single_image image=”6161″ img_size=”full” alignment=”center” css_animation=”fadeInDown”]

نگاهی به روال کاری انبارها در سال 2025

 

این روزها با وجود اینکه همه چیز به صورت لحظه‌ای در حال تغییر و تحول است، یک نکته ثابت وجود دارد: مدل اجرایی و عملیاتی انبارها در حال پیشرفت است. مطلب زیر را بخوانید تا ببینید روال کار یک کارگر انبار، در چند سال آینده چگونه خواهد بود.

اگرچه هیچ کس نمی‌تواند تصویر کاملا درستی از آینده ارائه دهد، اما می‌توانیم آن را تصور کنیم. این مقاله توسط تیم Advanced Mobile Group از شرکت Zebra ارائه شده است که در آن جزئیات هر آنچه که ممکن است این تیم هنگام بازدید از انبار مشتری در سال 2025 با توجه به نوع تکامل و روند فعلی تکنولوژی با آن روبرو شوند، آورده شده است:

“امروز ما گشتی در مرکز اصلی توزیع محصولات مشتری داشته‌ایم. توزیع‌کننده عمده غذاهای تازه، منجمد و فرآوری‌شده که مشتریان بسیاری در سراسر کشور دارد. این اولین باری بود که شاهد عملیات توزیع این مشتری از زمان همه‌گیری کووید-19 در سال 2020 بودیم؛ رویدادی که توزیع‌کننده را به تجدیدنظر در مورد نحوه کار در تمام مراحل سوق داد. نتایج قابل توجه بود، زیرا توزیع‌کننده در چند سال گذشته با افزایش چشمگیر بهره‌وری و سابقه ایمنی بی‌نظیر (علی‌رغم اینکه بحران کل زنجیره تامین را به مدت یک سال مختل کرده بود) به سرعت رشد کرده است.

استراتژی

این توزیع‌کننده مواد غذایی یک استراتژی را به کار گرفت که از آن  به عنوان “انبار بدون لمس” یاد می‌کند. این برنامه به روی شش زمینه اصلی تمرکز دارد که برای ایجاد یک محیط کار ایمن‌تر و بهبود مستمر بهره‌وری طراحی شده است:

  • نوسازی و اصلاح روش‌های ایمنی انبار که شامل پروتکل‌های نظافت و موارد دیگر است.
  • راهکارهای هدفمند RFID که تمرکز آن بر اسکن بدون تماس و همچنین انجام امور بدون استفاده از کاغذ است.
  • ابزارهای مدیریت دستگاه از راه دور که نیاز به حضور فیزیکی برای به‌روزرسانی و مدیریت دستگاه‌ها را از بین می‌برد.
  • کارهای کنترل‌شده با صدا که باعث کنار گذاشتن برخی دستگاه‌ها، مقدار زیادی کاغذ و همه تماس‌هایی می‌شود که با این دو صورت می‌گیرد.
  • ایستگاه‌های کاری متحرک که برخی از دستگاه‌های مشترک را از بین می‌برد و به کارکنان این امکان را می‌دهد تا فاصله‌های ایمن خود را حفظ کنند.

این تور نشان داد که چگونه جزئیات نحوه اجرای این استراتژی و نتایج آن به دست آمده است:

1.تعریف جدید “امنیت”

تور ما توسط مامور امنیت جدید هدایت شد، کسی که سمتش در سال 2020 خلق و ایجاد شد تا هم پروتکل‌های جدید ایمنی را اجرا کند و هم مالکیت قابل مشاهده آنها را برای مدیریت ایجاد کند. خواسته مشتری ایجاد امن‌ترین محیط کار از نظر بهداشت و نظافت بود. این پروتکل‌ها شامل این موارد بود: چک‌لیست کارکنان برای آماده‌سازی شیفت کاری آنها، پروتکل‌های مربوط به نحوه استفاده و تمیز کردن تجهیزات، تجهیزات محافظت شخصی (PPE)، تامین منابع و همچنین ایجاد یک کمیته در شرکت برای نظارت بر رعایت ایمنی و ارائه توصیه‌های مرتبط با  تغییرات و پیشرفت‌ها.

2.مزایای اسکن RFID

پس از بررسی تمام فرآیندهای مختلف موجود در انبار، توزیع‌کننده به دنبال فرصت‌هایی برای استقرار راهکارهای RFID بود تا بتواند با اسکن به این روش از لمس محصولات به صورت فیزیکی جلوگیری کند. در حالی که سالهاست در مورد RFID تحقیقاتی صورت گرفته و شایستگی‌های این فناوری بسیار شنیده شده بود، همه‌گیری فرصتی واقعی برای آزمایش این فناوری با هدف امنیت و بهره‌وری بالاتر فراهم آورد.

RFID اولین بار در انبار ذخیره‌سازی مواد منجمد به منظور بهبود دقت در زمان واقعی ضبط داده‌ها و تسهیل گردش سریع‌تر محصول و همچنین جلب اطمینان توزیع‌کننده برای تامین تقاضاهای حیاتی سراسر زنجیره تامین اجرا شد. آیتم‌هایی که به داخل فریزر می‌رفتند دارای تگ بودند و گیت‌های موجود در ورودی و داخل فریزر همه داده‌ها را ضبط می‌کردند. با به‌روز رسانی شمارنده‌های موجودی کالا در سیستم مدیریت انبار (WMS) در زمان واقعی، توزیع‌کننده نیاز استفاده از رایانه‌های دستی فریزرها را از بین برد.

3.سرعت “انبار بدون لمس” با کارهای مبتنی بر صدا

در روند بررسی امور انبار، توزیع‌کننده دریافت که با به‌کارگیری فناوری مبتنی بر صوت، هم می‌تواند روند کار را سرعت بخشد (که در روزهای پر سرعت همه‌گیری اضطراری بود) و هم میزان خطاها را کاهش دهد. به عنوان یک پاداش، این فناوری می‌توانست تمام اموری که قبلا به صورت کاغذی انجام می‌شد را از بین ببرد.

به عنوان بخشی از توصیه اولیه برای استفاده از این فناوری، کمیته ایمنی درخواستی را مبنی بر اینکه هدست ها و سایر دستگاه های پوشیدنی به کارمندان به صورت انفرادی اختصاص داده شوند را ارائه داد تا استفاده مشترک دستگاه‌ها را به حداقل برسانند. دستگاه‌هایی که به صورت مشترک مورد استفاده قرار می ‌گرفتند باید خیلی دقیق ضدعفونی می‌شدند.

4.دستگاه‌های قابل حمل برای افزایش ایمنی و بهره وری شخصی

نوآوری دیگری که توسط مشتری ما به کار گرفته شد و دارای چندین برنامه بود، چرخ‌های مجهز قابل‌حمل (Mobile-powered carts) از Newcastle Systems بود. توزیع کننده با قرار دادن ایستگاه چاپ برچسب خود بر روی چرخ‌های مجهز به باتری لیتیوم قدرتمند، سرعت کار را تقریباً دو برابر کرد. کارکنان می توانستند برچسب ها و اسناد را در صورت تقاضا هنگام پردازش هر پالت ورودی – قبل از کنار گذاشته شدن، چاپ کنند.

کارگران دیگر مجبور نبودند برای چاپ به طبقه دیگر فروشگاه بروند. این مسئله با کاهش قابل توجه تعامل کارگران با یکدیگر، امنیت بالایی را نیز به همراه داشت. آنها دیگر مجبور نبودند هنگام حمل و نقل در یک منطقه تجمع کنند و یا با دیگران تماس نزدیک داشته باشند. کمیته ایمنی تصمیم گرفت که روی چاپگرهای اضافی سرمایه‌گذاری کند تا هر جایگاه در بارگیری، ایستگاه کاری شخصی خود را داشته باشد.

5.مدیریت دستگاه از راه دور “بدون لمس” می شود

قبل از اجرای کلیه اقدامات فوق در سال 2020 ، مشتری ما متعهد به استفاده از نرم افزار مدیریت دستگاه های همراه  (MDM) از SOTI شده بود. در نتیجه، تیم فناوری اطلاعات توزیع‌کننده اکنون امکان به روزرسانی پیکربندی های نرم افزاری و سخت افزاری را در همه دستگاه های تلفن همراه مستقر از هر نقطه در جهان دارد. IT همچنین می تواند سلسله مراتب امور را برای ایجاد دسترسی به ماژول های خاص WMS توزیع کننده و سایر سیستم ها، ایجاد و استقرار دهد. این تقریباً حضور فیزیکی تیم IT برای پشتیبانی دستگاه را از بین برده و امکان استقرار به روزرسانی ها و تغییرات برنامه ریزی شده را یک شبه بدون لمس مستقیم هر یک از دستگاه ها فراهم می کند.

6.گزینه های بهتر رسانه باعث کاهش زمان و تماس فیزیکی می شود

به عنوان بخشی از تلاش برای کاهش تماس‌های فیزیکی، توزیع کننده نگاهی به روند حمل و نقل خود انداخت و تصمیم گرفت که زمان آن فرا رسیده است که با استفاده از Zebra Z Slip  لیست بسته بندی و برچسب های حمل و نقل را ترکیب کند. این تغییر باعث حذف کاغذ و پاکت اضافی لیست بسته بندی و همچنین چاپگرهای لیزری که قبلاً برای تولید دارایی‌های کاغذی استفاده می شدند، نمی شود. سرانجام، با لمس کمتر، بهره وری از بسته بندی نیز بهبود یافت.

نتیجه گیری

با نگاهی اجمالی، اعضای تیم مدیریت توزیع‌کننده متوجه شدند فشار ناشی از همه گیری 2020، کاتالیزوری است که انگیزه آنها را برای ایجاد بسیاری از تغییراتی که قبلاً در نظر گرفته بودند، اما در اجرای آن مردد بودند را افزایش داده است. آنها فکر کردند که کسب‌وکارشان در حال حاضر عملکرد خوبی داشته است، پس چرا آن را تغییر دهند؟ تقاضای تقریباً یک شبه و تغییرات نیروی کار / ایمنی ناشی از بحران کووید-19 پتانسیل کامل عملیات خود را به رهبران نشان داد. این امر آنها را مجبور کرد تا رویکرد تهاجمی‌تری نسبت به نوسازی انبار داشته باشند. خوشبختانه، اقداماتی که انجام دادند آنها را قادر ساخت تا تأثیرات همه‌گیری را بر ثبات عملیاتی خود به حداقل برسانند و در نهایت اهداف بلند مدت خود را برآورده کنند. اکنون، در سال 2025، آنها در حال بهره‌مندی از امکانات خود هستند و از آموزه‌های سال 2020 بهره می‌برند.”

آینده نزدیک است – آیا شما آماده هستید

البته، بیماری همه‌گیر کووید-19 هر انبار و مرکز توزیع را به روشی متفاوت تحت تأثیر قرار داده است. بنابراین، ما کنجکاو هستیم،چه چیزی یاد گرفته اید؟ چه نقاط قوت یا ضعف در این زمان‌های چالش برانگیز نمایان شده اند؟ فکر می کنید عملکرد شما در سال 2025 چگونه خواهد بود؟ و چه چیزی برای آشکار کردن این چشم انداز لازم است؟

برگردان از: zebra.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.